月曜日, 3月 22, 2010

散歩途中で見つけた小さな夢と希望

結婚して丸7年が終わり、8年目を迎えました
去年の今頃まで私の実家で、実父、旦那、自分と3人で
暮らしておりました。
それが突然出てしまい、別居はまだ継続中でございます。
私が5歳位の頃に、父が突然病に倒れ、仕事に行けず
その頃は祖父が、自営業を営んでいたので生活はそんなに苦しくなく
そのうち廃業となり、またたく間に急降下。
父は、休みながら月の半分位しか仕事に行きませんでした。
そういう生活を、見かねて島外に住む叔母が淡路島へたびたび
足を運んで面倒を見てくれていたのですが何年か前に裏切られた。
学校を卒業すると自分の将来為に同級生は就職していくが、
私は違った親の為、家の為に働いてきた様に思える、
だから手元には、何も残っていない。


It married, seven whole years ended,
and it lived by three people with the own father, the master,
and me in my parents' family until this time when year eighth
had been received of last year.
It goes out suddenly, and the separation is still continuing.
I cannot fall suddenly in the sickness by father at the age
of about five, and go to work.
Life becomes giving up business sooner or later so much painfully,
and dives because the grandfather had carried on business
on one's own in those days in less than no time.
Father went to work half of the moon only in the title
while taking a rest.
It was betrayed several years ago though the aunt
who couldn't stand such life any longer and lived outside the island
frequently visited Awajishima, it looked after, and it existed.
I think that I have worked for the house because of different parents,
and, therefore, anything doesn't remain at hand though
the classmate will find employment in doing in his future when
graduating from the school.





結婚してからも、父のことで旦那にお世話になってばかりで
どのようにお礼をすればいいのか?する気はないけど
今年の夏頃?0歳になるのですが、
やはり自分の為に生きていくのが一番
だれかの為だなんてもう考えれられない
これからは、後悔しない下のポピーのお花みたいにね
後ろは向かない、前進あるのみだと
開花したお花は私にそう伝える。


Is it father after it marries and very should give a reward
indebting to the master?Living in I still cannot think
any longer though it is not had a mind to do though it
turns ? teen years old in around the summer of this year.
Hereafter, the sleep back tells me the flower that flowered only
when advancing and existing there for so like the flower of Poppe.





歩いて実家に帰る途中で、iPhoneにて撮影
茎が細く柔らかいポピーですが、風に吹かれても
必死に生きようとしています。

植物の生命力ってすごいですよね。
見習わないといけませんね。


It tries to live desperately even if blown to the wind though
it is iPhone and it is Poppe that the taking a picture stalk is
thin and soft on the way by going home to mama walking.

Vitality of the plant is terrible.
It is necessary to learn it.


video






ヨーロピアンフラワーデザイン連盟のカリキュラムからの
先週の生花コースのプリザーブドフラワーです。
今にもアロマの香りがしてきそうですね。
一作品だけ載せていただきました。

今月末、生徒集めの為の広告が出ますので
よろしくお願いしたいと思っております。
では≦(._.)≧


Now since it is a preserved flower in last week's flower course
from the curriculum of the European flower design
league arrangement, the smell of aroma is instigating.
It put it only by one work.

The advertisement for the student collection goes out at
the end of this month and I want to ask suitably.
Then,


From loved ume tyan

      (~_~) Small dream and hope found while strolling

9 件のコメント:

Stardust さんのコメント...

梅子さん、こんにちは。

ようやく、暖かい季節やってきました。寒い時の朝と夜、雪がまだ舞っている長野はもうちょっとの辛抱だ。そちが早くもポピーが見えて、羨ましいです。この春、出来るだけ沢山楽しみましょうね。

世の中、華やかな人生はあまりないわ。色々、良く頑張ってきましたね。いつも梅子さんの側に居て、支えてくれるご主人の事を感謝しています。

梅子さんが言った通り、元気で明るく前に進むのが一番大事だと思います。得意で好きな事を思い存分やってください。広告が上手く行くように。(^^)

では、素敵な一週間を!

TwoSpecialWires さんのコメント...

Life is so special. So beautiful. And transitions are inevitable. Just as the wind blows the flowers and they spread across the land, so does life change for us, the people. Just as it should.

Love
Jake and Fergi, and especially Our Girl

Life With Dogs さんのコメント...

Wow is that stunning!

miki さんのコメント...

こんにちは♪

ポピーが綺麗ですね。
ポピーって、か弱そうなのに、実は意外にも強健なんですよね!見習わなくては!
私、実はこのところ気持ちが沈みがちだったのですが、春になってお花が咲き始めたら途端に元気を盛り返してきました。
お花の持つパワーってすごいなって、実感してます。

家族の問題はなかなか難しい。。。
愛憎入り混じり・・・私も常に悩んでおります。
いろいろありますが、umekoさんも私も、やさしい旦那様には、足を向けては眠れませんね。

今年に入って、私自らチラシを1万枚ポスティングしましたが、反応はいまひとつ・・・不景気も影響しているのかもしれません。

チラシ効果がドッカーンとあるといいですね♪
がんばりましょう!

umekotyan さんのコメント...

こんばんわ、スターダストさん
今日は、寒さがぶり返し、雨と相なって、
ちょっと、気分は冬に逆戻り。
だけど、サクラの花も咲いて来ています。
春の日も、そぞろ歩きで、やって来るというものですね。

人生には、波もありますが、進むべきこと、
後ろをなるべく振り向かない様にして、
頑張りたいと思います。

ちょっと、blogのテーマは、重いと感じていましたが、みんなに、私の事を知って欲しかったので、
書きました。
いつも、慰めてくれてありがとうございます。
さあ、頑張るぞ。:)

from loved ume tyan

umekotyan さんのコメント...

Good evening TwoSpecialWires
Importance at valuable time of life.
And, I think that I should not forget people's genialities, the connections, and courages.
Nature is taught to us.
The life deflecting walks in a lot of time with the history, and exists in nature.
I wish always to express my gratitude.
Thank you TwoSpecialWires:D

from loved ume tyan

umekotyan さんのコメント...

Good evening Life With Dogs
I think while feeling spring.

from loved ume tyan

Maggie and Mitch さんのコメント...

We thought about you all morning.
(((((((hugs)))))))))))))

Love ya lots,
Maggie and Mitch

umekotyan さんのコメント...

mikiさん
コメントありがとう
おひさしぶりですね。
ご自身で、1万枚ポスティングされたんですか?
すごいですね。
地元淡路島じゃちょと考えられないですね。
人口とチラシ枚数で反比例しそうですよ!!
  
今の時期、行く所どころにポピーが満開に咲いております。
いつのまにこんなに植えたんだろうと思わせる位沢山咲き誇っています。