水曜日, 4月 14, 2010

キノコのレビュー




ずいぶんと、暖かくなって来たわね。
桜も、葉っぱが出てきました。
少し前までの、寒い季節が終わって、過ごしやすい季節の到来。

花を探して、走りまくれ。
季節は、瞬く間に、変わる。


Fairly, it became warm.
The leaf has come out from cherry blossoms.
Coming at season that ends a little cold season ahead,
and is spent easily.

Run looking for the flower and roll it up.
The season changes in less than no time.





風景は、時間によって、いろんな事を、教えてくれる。
光と風と、植物の影。


Scenery teaches various things according to time.
Shadow of light, wind, and plant.





時間をさかのぼり、万葉集(759年頃)で詠まれた、
浅野の滝へと、やってきました。
1000年を超える歴史に、思いを馳せながら、
時代は変わっても、変わらないものの存在を、
改めて感じたのでした。


It came to Asano's waterfall that went back time,
and had been written by Manyoshu (For about 759 years).
Because existence had been felt because it renewed,
it did though the age did not change into the history
that exceeded 1000 year even if it changed
though the desire was won.






川の側には、キノコの木。
まるで、キノコがレビューしてるみたいだね。


On the side of the river, it is a tree of the mushroom.
As if, the mushroom seems to
revue.





富む水は、生命の源と説き、夢見て、来年の春。
短き桜の花に、私は、繰り返しの夢をみる。
伝えるべきは、伝える。
しっかりと。
そして、新しい生命が、生まれてくる。


The abounding water explains the essence of life, dreams,
and is spring of next year.
I see the dream of the repetition short cherry blossoms.
What should be told is told.
Firmly.
And, a new life is born.


From loved ume tyan
                    (@_@) revue of mushroom

8 件のコメント:

Maggie and Mitch さんのコメント...

Mom sure did a lot of gasping at your pictures! The next one was more beautiful than the one before! Thank you for all of the smiles!

Love ya lots
Maggie and Mitch

Stardust さんのコメント...

梅子さん、こんにちは!

春がやってきましたね。桜の色でどきどき。。。大自然が息を呑む程美しいですね。その中で空気を味わえるのが何と言う幸せでしょう。

こちは、まだ戸惑いのまま。暑くなったり、寒くなったり。。今だって雪が降っているよ。

ま~主人が仕事で忙しいし、出かけは余り出来ないので、損が無いでしょ。梅子さんが私の分まで、春を楽しんでね。

J.H さんのコメント...

beautiful spring display, how I wish I can see that many cherry blossom here :-)

umekotyan さんのコメント...

Good evening m & m
A new thing is carried one after another in spring.
Reproduction in spring that starts from flower.
Beautiful time always with the smile. :)

from loved ume tyan

umekotyan さんのコメント...

こんばんわ、スターダストさん
スターダストさんの所では、雪ですか!
今晩は、寒さが、再びやって来て、
こちらでも、とっても、寒くなっています。
雨の影響かしら?
そうえいば、関東での天気予報も、
雪になっていましたね。

自然を感じる事は、必要ですね。
日頃の情景は、常に、ゆっくりと変わっていくからこそ、美しい時を、感じて生きていきたいです。

私も、仕事も忙しいですけど出来るだけ、
身近ででも、この時間、大切にしていきたいです。
:D

from loved ume tyan

umekotyan さんのコメント...

Good evening JH
Let's enjoy the season.
Happiness that is with cherry blossoms.
I feel the season of Japan in the friend. :D

from loved ume tyan

リンゴ さんのコメント...

やっと春らしいお天気になってきました。
さすがに長かった桜ももう、終わりですね。

フラワーアレンジのお花もこれからは
いろいろバリエーション豊かな春のお花が
出てきそうで楽しみにしています。

先日は2レッスン、一度に受けたのですが
さすがに疲れてきて miki先生に
「だんだん口数が減ってきましたね」と
言われてしまいました(笑)
ドライフラワーと噴水です。

umekotyan さんのコメント...

遅くなりましたが、りんごさん
こんばんわ。
春、お花の季節、冬を越えたとたん、
とっても、毎日が早く感じています。

レッスンも、集中力と、元気が必要ですね。
作品には、かなりパワーを使います。
私も、レッスンの終わりには、さすがに、無口になっていきます。
だけど、これを完成させようと、
必死になっている私がいます。
(^o^)v

from loved ume tyan